Felanmälan
Hur gör vi som bor i huset när vi upptäcker att något inte fungerar och behöver repareras?
Som regel kontaktar vi varandra i styrelsen för att meddela felet eller informera om att vi har försökt åtgärda det.
Vår fastighet är nästan ett sekel år gammal och behöver underhållas kontinuerligt med små och större insatser.
Beroende på typen av fel hanterar vi situationen omgående.
Följande fel kan vi hantera med hjälp av leverantör:
- Göteborgs Energi fjärrvärmeanläggning i källare
- Tvättmaskin
- Torktumlarna
- Sophantering
- Maskiner som vi har inhandlat och har garanti
Du som är hyresgäst har tilldelats en kontaktperson, kontakta genast den så fort du upptäcker något som inte fungerar i din lägenhet eller i huset. Meddela oss också om något behöver inhandlas ( t ex soppåsar i tvättstugan):
- Ökad fuktighet i källaren
- Ventilation, dålig luftcirkulation, mögel, dålig lukt
- Värmeelement - för varmt, för kallt?
- Dörrar, fönster och lås
- Insekter inomhus
- Slitage eller skador i det gemensamma området i fastigheten
- Flagga om du upplever brist på säkerhet eller anmäl en incident där du känner dig otrygg eller misstänker brott.
Tack för att du medverkar i förbättring av vår fastighet!
Mimi
Brf Söderläge, vice styrelseordförande
soderlage.gbg@gmail.com